vineri, 29 iunie 2007

ADIEU, BZN

As vrea sa fie o gluma. Din pacate, nu este. Trupa a sustinut ultimul sau concert in seara zilei de sambata, 16 iunie, DUPA O ACTIVITATE NEINTRERUPTA DE APROAPE 42 DE ANI!!Constat cu regret ca nimeni nu a pomenit macar in Romania de acest eveniment trist din viata celor ce iubesc muzica adevarata. « Adieu, BZN » este titlul ultimului album al unei trupe care mi-a incantat copilaria, intr-o perioada in care sa asculti muzica straina era un lux. Din pacate, cei care isi amintesc de BZN se gandesc doar la Blue Eyes. Trupa are sute de alte piese minunate. Nu va spun nimic titluri precum Summertime, The Sailorman Song, Yo Te Amo, Carolina (ascultam piesa cu emotie in noaptea de 22-23 decembrie 1989, asteptand informatii despre asediul la care era supusa Casa Radio), Waltzing Matilda, La Saison française?
Sau piese mai noi precum Poor Old Joe sau Santa Maria Bay - o piesa EXCEPTIONALA? Daca nu, va invit sa le descoperiti si sufletul va va fi incantat.
Nu am nicio indoiala: aceste piese nu se vor pierde niciodata si vor fi mereu refugiu pentru cei care, satui de valtoarea unei vieti cotidiene meschine, vor dori sa se regaseasca. Sa spunem deci VIVAT BZN!
P.S. Pentru ca as dori ca aceste randuri sa nu ramana doar regrete sterile, va ofer din inima link-ul de mai jos. Sunt ultimele minute ale unei cariere artistice de aproape 42 de ani: http://www.youtube.com/watch?v=PZjaflIS_BI

(Articol publicat pe www.taifas.ro)

3 comentarii:

Liviu Calburean - www.lcalburean.blogspot.com spunea...

Va anunt cu bucurie ca acest topic a fost citit de seful trupei - Jan Tuijp, caruia fireste ca i-am tradus randurile mele. Iata raspunsul sau:

Dear mr Liviu Calburean

I was impressed by the comments on the forums.
Especially what you wrote about 22 23 dec 89. I can still remember that night.
I will also never forget 16th of June 2007 in Ahoy Arena Rotterdam, the final show. It is on my mind everyday.
Thank you very much for supporting our band. Of course I hope you will enjoy our BZN music in the future.

Thank you very much

Jan Tuijp

Si inca o surpriza : oricine este interesat sa urmareasca topul celor mai bune 100 de piese BZN (in varianta video!!) o poate face accesand pagina http://www2.sterren.nl/index.php?id=bzntop100&tx_jppageteaser_pi1[backId]=22

Mai mult decat atat: puteti acum viziona integral ultimul concert BZN, la urmatoarea adresa: http://player.omroep.nl/?aflID=4835854

Vizionare placuta celor interesati !

Anonim spunea...

Stimate domnule Calburean, vreau sa exprim recunostinta mea pentru minunatele dvs. cuvinte nu despre o trupa de muzica oarecare ci despre un fenomen, as putea spune, supranatural: fenomenu BZN, nu degeaba insemnand "fara nume" caci ce nume pamantean putea sa poarte o astfel de minune. I-am cunoscut cu "Blue eyes" apoi, mai ales dupa Revolutia de la noi, am inceput sa-i caut si sa gasesc din ce in ce mai multe piese minunate. MUZICA ADEVARATA. Pot spune acum ca sunt "bolnav" de BZN. Am urmarit aproape fara sa respir concertul "Symphonic by night" din 1996, intr-o interpretare perfecta, ingereasca as putea spune. M-a impresionat faptul ca in spatele acestui extraordinar concert a stat o munca magnifica, cu zeci de ore de repetitii, cu zeci de instrumentisti ci coristi. Am urmarit expresiile fetelor membrilor orchestrei simfonice in momentele concertului. Se vedea placerea cu care interpretau piesele minunate ale formatiei BZN. Apoi, gasind comentariul dvs., domnule Calburean, am urmat sfatul si am urmarit ultimul concert, "Adieu, BZN". Va marturisesc ca l-am urmarit cu lacrimi in ochi. BZN a fost un fenomen nu o trupa. Un fenomen fara nume. Pacat ca, abia acum, dupa ce BZN nu mai exista, o televiziune s-a gandit sa includa in program acel concert magnific din 1996. Pacat tinerii din ziua de azi si nu numai ei, nu asculta mai mult BZN. Cred cu convingere ca lumea ar fi mai buna daca am asculta mai mult BZN. Nu spun adio BZN ci la revedere BZN. Pentru ca astept ziua cand se vor reuni si ne vor mai da muzica adevarata. Avem nevoie de BZN. Cu stima, Leonid Gheorghita. (leolipova@yahoo.com)

Unknown spunea...

Domnule Calburean, am si eu o intrebare... Stiti cumva un de pot gasi acest album? As dori sa il cumpar in original.