Blog
|
www.lcalburean.blogspot.com
|
Cetatenie
|
Romana
|
Educaţie şi formare
Insirati
datele legate
de pregatirea dvs.
academica, inclusiv
institutiile de
invatamant
preuniversitar si
universitar
frecventate.
|
- 1 decembrie 1999 – 3 iulie 2006 : Doctorat in Stiinte
Umaniste, specializarea Filologie (lingvistica franceza) la Universitatea
Bucuresti. Coordonatorul tezei: prof dr. Mariana Tutescu. Titlul tezei: Thématisation
et interrogation en français contemporain.
Titlul stiintific de DOCTOR in FILOLOGIE (obtinut cu
calificativul FOARTE BINE si
distinctia CUM LAUDE) a fost
confirmat prin Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului nr.
5764 din 28 noiembrie 2006.
- 1998 – 1999:
Studii aprofundate la Universitatea Bucuresti, specializarea lingvistica
franceza;
- 1994 – 1998: Universitatea Transilvania din - 1990 – 1994 : Liceul Teoretic Unirea |
ACTIVITATE
PROFESIONALA
In ordine
cronologica,
incluzând detalii
ale pozitiei si
datele.
|
- 1 septembrie 2009 – prezent : Profesor cu gradul didactic
l, pe baza titlului stiintific de doctor, titular la catedra de limba si literatura franceza –
limba si literatura engleza a Scolii Generale nr. 2 Diaconu Coresi din
- 1 septembrie 1999 – 31 august 2009
: Profesor titular de limba si literatura franceza – limba si literatura
engleza la Scoala Generala nr. 22 din
|
DOMENII
DE INTERES
|
- Lingvistica generala si aplicata (fonetica,
lexicologia, lexicografia, frazeologia, gramatica structurala si
generativ-transformationala, semantica, semiotica lingvistica, pragmatica,
sociologia discursiva, teoria argumentarii, gramatica istorica), didactica
limbilor franceza si engleza (analiza textului non-literar, limbaje
specializate).
- Comunicare si relatii publice.
|
PARTICIPARI
LA PROIECTE
|
- 2012 – Participare la proiectul
POSDRU/81/3.2./S62771 „Formarea continuă
a cadrelor didactice pentru utilizarea resurselor informatice moderne în
predarea eficientă a limbii franceze și evaluarea la nivel european a competențelor
lingvistice”.
- 2012 – Participare la proiectul
POSDRU/87/1.3/S/62979 „Scoala – membru
activ al societatii informationale: Utilizarea avansata a instrumentelor
TIC”.
- 2008 si 2009 – Participarea,
in cadrul Facultatii de Limbi si Literaturi Straine, Scoala
Doctorala “Limbi si Identitati Culturale” la activitatea colectivului
redactional a doua proiecte – „Thème et thématisation: deux notions au carrefour des
perspectives théoriques” si, respectiv, „Focus et
focalisation: deux notions revisitées”. Coordonatori: prof. dr. Alexandra Cunita si lector dr. Marina-Oltea
Paunescu.
|
AFILIERI
PROFESIONALE
|
- din 2009 – membru ARPF (Association
Roumaine des Professeurs de Français).
|
DIPLOME, PREMII (selectie)
|
- 2007: Gradul didactic
l, obtinut pe baza titlului stiintific de doctor, acordat prin Ordinul
Ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului nr. 2143 din 19 septembrie
2007.
- 2005 : Diploma de
absolvire a cursului de abilitare AEL.
- 2001 : Definitivarea in invatamant, la Universitatea
Bucuresti, specializarea limba si literatura franceza.
- Premii la Sesiunile de
Comunicari ale Cercurilor Stiintifice Studentesti din cadrul Facultatii de
Stiinte (specializarea filologie) a Universitatii Transilvania din Brasov, la
editiile din anii 1995, 1996 si 1997.
- Diplomele DELF si DALF eliberate de Ministerul Culturii
din Franta.
- Premii speciale la etapele nationale ale Olimpiadelor de
limba franceza 1992 (Suceava) si 1993 (Piatra-Neamt).
|
COMPETENTA
DE COMUNICARE IN LIMBI STRAINE
|
- Franceza
si engleza (nivel avansat, C2).
|
Lista de publicatii
dr. Liviu Călburean
APARITII
EDITORIALE (LUCRARI
PUBLICATE ÎN
DOMENIILE DE
COMPETENTA)
PARTICIPARI LA CONFERINTE SI CONGRESE (cele mai
recente)
|
a) Volume:
1) Liviu Calburean (2011) – BAC 2012 – Evaluarea
competentelor de comunicare la limba franceza, Ed. Nomina si Paradigme,
Pitesti, ISBN 978-606-535-322-0,
126 de pagini..
2) Calburean, Liviu (2010): Thématisation et interrogation en français contemporain (Pour une
perspective discursive de la notion de thème), VDM Verlag Dr.Müller,
Saarbrücken, ISBN 978-3639303575, 252 de pagini.
http://www.amazon.com/TH%C3%89MATISATION-INTERROGATION-FRAN%C3%87AIS-CONTEMPORAIN-perspective/dp/3639303571.
3)
Calburean, Liviu (2010): BAC 2011 –
Evaluarea competentelor lingvistice la limba franceza, Editura Nomina –
Editura Paradigme, Pitesti, ISBN 978-606-535-227-8, 126 de pagini.
4)
Calburean, Liviu (2010): BAC 2010 –
Evaluarea competentelor lingvistice la limba franceza, Editura Nomina –
Editura Paradigme, Pitesti, ISBN 978-606-535-122-6 si 978-973-7654-48-9, 128 de pagini.
5)
Calburean, Liviu (2009): Vers la découverte du texte non littéraire, Editura
Paradigme, Pitesti, ISBN 978-973-7654-45-6, 108 pagini.
b)
Articole (selectie):
1) Liviu Călburean - Le CECRL et la notion de compétence.
In Actele Conferintei « Les
journées de la Francophonie 2012. La Francophonie ( :) problématique »,
conferinta organizata, in luna martie 2012, de Facultatea de Litere a
Universitatii Al.-I. Cuza din Iasi.
2) Liviu Călburean
- L’immigrant et l’acquisition de la langue du pays
adoptif in Actele
Conferintei « LIMBA SI LITERATURA ROMANA – REPERE IDENTITARE IN CONTEXT
EUROPEAN », Pitesti, 2012.
3) Liviu Calburean – Les verbes
auxi-modaux et la prédication, in Actele Conferintei Internationale
« LIMBA SI LITERATURA – REPERE IDENTITARE IN CONTEXT EUROPEAN »,
Ed. Universitatii din Pitesti, 2011.
3) Internet et la francophonie, in curs
de aparitie in Actele Colocviului Zilele Francofoniei 2011, Editura
Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi.
4) IN MEMORIAM - Mariana Tutescu, in
periodicul LE MESSAGER, publicatie editata de ARPF, martie 2011.
5) Internet – la chance de la francophonie,
in periodicul LE MESSAGER, publicatie editata de ARPF, martie 2011.
6) L’essai argumentatif et son approche
didactique, in Actele lucrarilor Conferintei
Internaţionale Limba şi literatura – repere identitare în context european
(Language and Literature – European Landmarks of Identity), nr. 7, Editura
Universitatii din Pitesti, 2010. Aceasta
publicatie se claseaza la categoria B+ de catre CNSIS, conform http://www.cncsis.ro/userfiles/file/CENAPOSS/B+feb_2011(7).pdf
7) Comment
préparer l’épreuve de français du nouveau Baccalauréat roumain, in LE
MESSAGER, periodicul ARPF, nr. 2,
martie 2010.
8)
Quel français enseigner ?, in LE MESSAGER, periodicul ARPF, nr. 1, noiembrie 2009.
9) Thématicité et relations entre les
séquences d’une interaction in Actele lucrarilor Conferintei
Internaţionale Limba şi literatura – repere identitare în context european
(Language and Literature – European Landmarks of Identity), nr. 6, Editura
Universitatii din Pitesti, 2009.
10) Rema si focalizarea de identificare
in franceza contemporana in Cunita, A., Florea, F., Paunescu, M.-O., Focus
et focalisation: deux notions revisitées, Facultatea de Limbi si
Literaturi Straine, Scoala Doctorala “Limbi si Identitati Culturale”, Editura
Universitatii din Bucuresti, 2009, ISBN 978-973-737-628-2.
11) Thématisation et interrogation,
in Cunita, A., Paunescu, M.-O., Thème et thématisation: deux notions au
carrefour des perspectives théoriques, Facultatea de Limbi si Literaturi
Straine, Scoala Doctorala “Limbi si Identitati Culturale”, Editura
Universitatii din Bucuresti, 2008, ISBN 978-973-737-448-6.
12) La notion de thème et l’analyse des interactions verbales, in Lucrarile celei de a V-a Conferinte
Internaţionale Limba şi literatura – repere identitare în context european
(Language and Literature – European Landmarks
of Identity), organizata de Facultatea de Litere a Universităţii din Piteşti
în perioada 23-25 mai 2008, Editura Universitatii din Pitesti, 2008.
13) Le thème et le concept d’histoire
conversationnelle, in Limba şi literatura – repere identitare în
context european (Language and
Literature – European Landmarks of Identity), Editura Universitatii din Pitesti, 2006.
14) La question Ce mai faci? entre la valeur
phatique et la valeur référentielle, in Revue Roumaine de Linguistique,
Editura Academiei, L, numerele 3-4, Iulie-Decembrie, 2005. In clasamentul
intocmit de CNSIS, publicatia Revue
Roumaine de Linguistique (Romanian Review of Linguistics) este citata la
categoria A (reviste cotate ISI).
15) À propos des questions alternatives, in Georgescu, Corina Amelia (coord.) – Limba şi literatura – repere identitare în
context european, ediţia a treia, Editura Universităţii din Piteşti, 2005, 4 pagini.
16) La polysémie de l’énoncé idiomatique français, in Revue Roumaine de Linguistique (revista
actualmente cotata ISI), XLVlll, Ianuarie-Decembrie 2003, numerele
1-4, Editura Academiei, 7 pagini.
17) Recenzie la volumul "La
thématisation dans les langues. Actes du colloque de Caen",
texte reunite de Claude Guimier, Peter Lang (Sciences pour la communication),
Berne, 1999, in Revue Roumaine de
Linguistique, rubrica
Miscellanea, XLV, Ianuarie-Decembrie 2000, Editura Academiei, 4 pagini.
c) Articole aparute in presa (selectie):
1) S.O.S.
Scoala doctorala romaneasca, articol publicat in numarul
513, din 18 februarie 2010 al saptamanalului OBSERVATOR CULTURAL.
2) A
disparut sporul de 15% pentru doctorat, articol publicat in numarul
491, din 10 septembrie 2009 al saptamanalului OBSERVATOR CULTURAL.
3) Limbile straine si criza, in OBSERVATOR CULTURAL, nr. 465, din 12 marie 2009.
4) Intoleranta face rating, in OBSERVATOR
CULTURAL, nr. 156 (414), din saptamana 13 - 19 martie 2008.
5) Sa evitam supraeducarea,
in Observator cultural nr 390 din 20 septembrie 2007.
6) Si mie imi pasa de soarta educatiei in
7) Limitele libertatii individuale
intr-o societate libera. Libertatea – o lozinca, in Foaie pentru minte,
inima si literatura, Gazeta de Transilvania, Brasov, 27 – 28 septembrie
2003.
1. Conferinta
internationala Globalization, Intercultural Dialogue and National Identity (GIDNI -
I), desfasurata in perioada 29-30 mai 2014 la Tirgu
Mures, in organizarea Institutului de Studii Multiculturale Alpha, in
parteneriat cu Universitatea "Petru Maior" si Institutul
de studii socio-umane "Gheorghe Sincai" al Academiei Romane. Titlul
comunicarii: L’altérité et
l’activité de médiation. Lucrarea este in curs de aparitie in actele
manifestarii.
2. Conferinta
internationala Limba si literatura – repere identitare in context
european, organizat de Centrul de Cercetari asupra Imaginarului. Text, Discurs,
Comunicare, Centrul de Studii Literare, Lingvistice si Didactice Contemporane
(CSLLDC) din Facultatea de Litere, Universitatea din Pitesti. Titlul comunicarii: Le CECRL et la notion d’altérité.
Lucrarea este in curs de aparitie in actele manifestarii.
3. Simpozionul National – ASFRAN Studiul limbilor moderne in Europa celor
27: miza si perspective, Editia a VI-a, organizat de ASFRAN si A.R.P.F.,
filiala Arges. Titlul comunicarii: Enseigner
l’acte de langage en classe de FLE. Lucrarea este in curs de aparitie in
actele manifestarii.
|